高島芳幸 TAKASHIMA Yoshiyuki/本展野外作品 国際野外の表現2004展 IOE HIKI
200520042003|2002 


高島芳幸 TAKASHIMA Yoshiyuki



Relation Sept.2004― confirm the space between the trunks

My work makes a pair with my work last year. I confirm the space between the trunks of the trees again by placing a stone marked with white paint on each space. Those trunks and stones show the contrast of organic and inorganic matters. They also lead us to think about the relation between nature and art.


関係(Sept. 2004) ― 幹と幹のを確認する


2003年、この同じ場所、同じ樹を使って、幹と幹との間に白い不定形の円弧を挟み込むことによって、幹と幹との間の人為と自然が一体となった空間を確認する仕事をしました(2003年、カタログ参照)。今回の仕事は、前回の仕事と対をなすもので、同じ幹と幹の間に、白くマーキングした自然石を挟み込むことにより、再び、幹と幹との間に広がる空間を確認します。幹と幹との間に置かれた自然石は、有機物と無機物の対比を見せながら、自然と人為との関係を考えさせてくれるでしょう。


2004―1985
Solo Exhibition (Gallery Maki & Tamura , Gallery K, Gallery LUNAMI, Gallery Gen, Gallery SOL, MACKA, etc.) 2004
An international interchange modern fine arts exhibition [The Eye of the Orient, The Hand of Memories] ―from Okinawa― (Urazoe City Museum, old Kunigami Sosu junior school )
2003
Between Painting and Sculpture―installation TAKASHIMA Yoshiyuki (Urawa Museum)
2000―1999
International Exhibition of Contemporary Art Hadoh(Kwangju City Art Museum, Kanagawa Prefectural Gallery
1996 ・1994
Primal Landscape Vol.VII, Vol.VIII(Tokyo Metropolitan Art Museum)
1985―2004
個展(真木・田村画廊、ギャラリーK、ルナミ画廊、ギャラリー現、GALERIE SOL、マチェック他)
2004
国際交流現代美術展 眼差しの東洋・手の記憶―沖縄からの発信(浦添市美術館・旧国頭村楚州小中学校)
2003
平面と立体の間―インスタレーション・高島芳幸(うらわ美術館)
1999―2000
国際現代美術展「波動1999―2000」( 光州市立美術館・韓国、神奈川県民ホール) 1994―2002 原風景 Vol.VII, Vol.VIII(東京都美術館)
JAPAN






Copyright(c) 国際野外の表現展, 2002-2022.